16 września 2012

Święto Oliwy


Sercem Oliwy jest park. W dzieciństwie spacerowałam tam regularnie i do dziś jego ścieżki są dla mnie bardzo ważne.  15 i 16 września Oliwa świętowała. Świętowanie także toczyło się wokół parku. 



Gdańska Rada Organizacji Pozarządowych w Pałacu Opatów obchodziła swoje dziesięciolecie. Były prezenty, dyplomy i wspomnienia. 



Płot parku został przystrojony wystawą, na której uwieczniono różne oliwskie aktywności.













Naprzeciw głównego wejścia znalazły swoje miejsce stoiska z wyrobami osób niepełnosprawnych znajdujących się pod opieką oliwskich szkół i organizacji.









Spod sceny ruszył barwny korowód z reprezentacjami oliwskich szkół. Pani Danuta Poczman namawiała do odwiedzania Domu Zarazy. Program Święta Oliwy VIVA OLIVA był przebogaty.









 Pomimo, że w Oliwie mieszkałam jedynie we wczesnym dzieciństwie, w parku oliwskim będę zawsze czuć się jak w domu. W niektórych miejscach ma się wrażenie, jakby czas stał w miejscu.
Stara Oliwa to nazwa pięknego miejsca, także nazwa jednego z najaktywniejszych oliwskich stowarzyszeń, wreszcie dla mnie to sformułowanie pełne emocji sprzed wielu lat. Więcej zdjęć zrobionych w dniu Święta Oliwy zamieściłam w albumie na Facebooku.